Aplicatii-la-cerere in Romania: Drumul de la Cerere la Oferta. PDF Imprimare Email
Scris de Andrei Ionut Damian   
Joi, 16 August 2012 09:25

 

Scurta privire asupra situatiei

 

In Romania piata de aplicatii-la-cerere online este total nedezvoltata datorita lipsei de “cultura informationala” in randul actorilor atat din zona de business cat si din cea guvernamentala. Dinamismul afacerilor in special in contextul crizei impune insa noi strategii de intrare in piata precum si de iesire fara povara amortizarilor punandu-se accent pe optimizarea la maxim a cheltuielilor operationale si minimizarea sau chiar excluderea celor de capital. Companii diverse de dimensiuni mici sau mijlocii ofera prin internet servicii simple de tipul facturare online, registru de clienti sau mai complicate de tipul contabilitate online.

Sa luam un exemplu simplu – HORECA - o zona cu potential foarte mare – sezonalitatea si dinamismul acestei zone de afaceri tinta impune ca jucatorii sa maximizeze calitatea resurselor implicate, sa minimizeze costurile precum si timpul de iesire in piata. HORECA impreuna cu zona de small-medium retail prezinta un potential neexplorat major in zona aplicatiilor la cerere.

In zona cercetarii Cloud Computing nu exista jucatori majori la nivelul Romaniei facand aceasta arie un teren propice dezvoltarii atat de parteneriate locale-internationale cat si de initiative de cercetare proprii prin fonduri atrase.

Piata din Romania in domeniul serviciilor de gazduire a continutului online este structurata similar cu cea internationala cu observatia ca nivelul de calitate si de oferta este mult mai scazut. Pentru partea de gazduire a portalurilor de comert electronic oferta se bazeaza pe colocare in servere preexistente sau in asa zisele mall-uri online care au aparut inca de acum cativa ani si continua sa apara, diferenta intre cele doua fiind ca in prima categorie fiecare portal desi este gazduit pe acelasi server este insa o entitate de sine statatoare pe cand in situatia a doua avem de-a face cu portaluri ce inglobeaza toate “magazinele” virtuale intr-un singur portal-interfata.

 

Cum dezvoltam piata ?

 

Pentru raspunsul la aceasta problema am compilat o scurta lista de actiuni cheie bazate strict pe networking and parteneriate:

1.     Promovarea si dezvoltarea de parteneriate public-privat (PPP) pentru implementarea de servicii online de eguvernare in cadrul institutiilor publice

2.     Dezvoltarea de parteneriate cu universitati, institute de cercetare si alte entitati similare in vederea cercetarii si dezvoltarii de noi tipuri servicii si aplicatii la cerere online (incluzand QoS, etc)

3.     Realizarea de parteneriate cu companii si organizatii din UE sau alte zone in vederea participarii la proiecte cross-border de cercetare si dezvoltare in domeniul serviciilor de business bazate pe infrastructuri de tip cloud computing.

4.     Brokeraj intre furnizori de business-on-demand (in regim de SaaS/PaaS/IaaS - Cloud computing) in vederea realizarii de structuri cross border de servicii in cloud.

Ultima actualizare în Joi, 25 Decembrie 2014 09:32
 

Copyright Andrei Ionut Damian